Дигитализација је веома значајна када је реч о афирмацији туризма и свакако је корак напред у даљем развоју. Источна Србија је веома богата туристичком понудом, како са културним садржајем тако и са природним наслеђем.
Данас се туристичка понуда представља на један другачији начин користећи за то дигиталне алате и дигитални маркетинг. Данас свако проводи сате уз мобилни телефон или рачунар и то је место где је потребно да туристичка понуда буде приказана на начин на који то данашњи посетиоци желе да виде, а то је кратко, једноставно и практично.
Дигитална промоција туристичке понуде била је повод за одржавање састанка на коме су присуствовали представници локалних самоуправа, музеја и туристичких организација из пет градова у Источној Србији.
„Бор је на таквој локацији где може да учествује на два прекогранична пројекта, са Румунијом и Бугарском. Програм прекограничне сарадње са Румунијом је остварен и позив за пројекте је отворен до 1. марта ове године. На пролеће биће отворен позив за пројекте и са Бугарском. Повезаност са Бугарском и Румунијом треба искористити на најбољи могући начин како би се туристичка понуда овог дела Србије подигла на виши ниво“, истакао је Владан Јеремић, директор Рариса.
„Дигитализација је одавно ушла у туризам, међутим постоје и други дигитални алати који се могу данас користити али и неке напредне технологије које иду у корак са данашњом генерацијом. Прављење холограмских пројеката, нешто једноставније од тога је дигитални маркетинг односно коришћење друштвених мрежа у сврху промоције и маркетинга“, истакао је на презентацији Срђан Пилиповић, директор маркетиншке агенције из Београда.
На самим локалитетима, било да су они културно или природно наслеђе, интерпретација се мора и доживети. У сврху промоције туристичке понуде може се користити виртуелна реалност, измењена стварност и други алати као што су холограми а користе их други музеји у свету и Европи.
На састанку је презентовано више од 10 различитих алата који се већ користе за промоцију туристичке понуде. Сви који су присуствовали састанку су информисани како могу да промовишу свој крај али и на који начин ту понуду могу да обогате у будућности и да иду у корак са модерним технологијама.